5 סיבות מדוע חשוב שיהיה ניהול פיננסי בעסק – חשיבות הניהול הפיננסי בעסק

בעולם העסקים האינטנסיבי בו מצויים העסקים בארץ, כל עסק צריך לבצע מגוון פעולות כדי להתקדם (ליזום, להגיב, לנהל וכיוצא בזה). מטבע הדברים מירב המשאבים מוקצים לשיווק ולמכירות שכן הכנסות הן תנאי הכרחי לרווח. הבעיה היא לעיתים נושא הניהול הפיננסי בעסק נזנח ובשל הדינמיות של התנאים סביב העסק ובתוכו יש לנושא הניהול הפיננסי משקל רב.

להלן 5 נקודות (מתוך רבות) המדגישות את חשיבות הניהול הפיננסי בעסק:

  1. מדידה מהימנה של הרווח האמיתי של העסק – ככל שיורדים לפרטים מבינים שהמושג רווח הוא מורכב ויש לקבוע כללים בדבר מדידה שלו. להבנה נכונה של הרווח יש השלכה על פרמטרים רבים בעסק כגון כמה ניתן להשקיע בכוח אדם נוסף, בכמה ניתן להגדיל את ימי האשראי ללקוחות (ללא גיבוי מימוני מהבנק או ספקים), מה סכום החזר ההלוואות אשר ניתן לפרוע בחודש, מה הדיבידנד אשר ניתן למשוך ועוד.
  2. חסכון בעלויות וניתוח נקודת איזון – באופן אינטואיטיבי נוטים לחשוב שמדובר בחיסכון בהוצאות מימון אבל בפועל מדובר בחיסכון בחתך רחב יותר של סעיפי הוצאות. ככל שהבעלים או גורם מטעמו יתפנה לבחון כדאיות עסקה ולנתח אותה תוך מחוברות למצב הפיננסי של העסק כך ייטב ובהכרח ייקטן הסיכוי לנושאים לא צפויים שיגררו עימם עלויות. 
    ניתוח נקודת איזון – מעניק לבעלים ידע בדבר מחזור מינימלי נדרש לצורך איזון (ניתן להגדיר את נקודת האיזון גם לאחר רווח – כלומר מציאת המחזור הנדרש לצורך רווח מסוים) ולפי זה יוכל הבעלים להקצות את המשאבים שלו ולנייד אותם ע"פ הנדרש.

נמאס לך להפסיד כסף?

צור קשר לקבלת ייעוץ פיננסי לעסק! ייעוץ ראשוני חינם!

 

  1. התאמת מבנה אשראי מותאם לעסק באופן ספציפי – יש משמעות למבנה האשראי של העסק. מבנה האשראי צריך להיבחן מדי פעם שכן בעסק דינמי הדברים משתנים מעת לעת ויש לעשות התאמות נדרשות. טעות נפוצה היא להשקיע ברכוש קבוע ולשלם כסף מהפעילות השוטפת (מתוך כוונה של חסכון בהוצאות ריבית, מסיבה פסיכולוגית ועוד) במקום לקחת הלוואה מהבנק ולפרוס את התשלומים למספר שנים.
  2. שליטה בתזרים המזומנים של העסק – בניהול תזרים מזומנים מקצועי אין הפתעות דבר המקל על תכנון עתידי ומשפר את יכולת קבלת ההחלטות בעסק. כמובן שנדרש לבצע התאמות בהתאם להתפתחויות בפועל אבל מדובר בכלי בסיסי ומתבקש עבור בעל העסק.
    יתרה מכך בניהול תזרים מזומנים מיקצועי ניתן להשוות את התזרים השוטף למתוכנן, לנתח אותו ולהבין בזמן אמת לאן הולך הכסף בפועל.
  1. שליטה – לבעל העסק יש תמונת מצב פיננסית בזמן אמת והוא מרגיש שליטה מלאה. באופן כללי זה לא נורא להיות במינוס בחשבון הבנק או שלעסק יש התחייבויות גבוהות ובלבד שהכל מנוהל ומפוקח. דוגמא לשליטה במצב הפיננסי של העסק – הבעלים יודע שאם העסק ממשיך להתנהל כך בחצי השנה הקרובה אזי העסק ייכנס לבעית תזרים מזומנים ולכן כבר עכשיו ניתן ליזום מהלכים מימוניים ולהימנע ממצב בעתיד אשר בו הכל יתנהל תחת לחץ ובמגננה. דוגמא נוספת – יש גרעון חודשי בתזרים המזומנים אבל הוא נובע מסעיף ספציפי אשר יסתיים בעוד שלושה חודשים. עד אז ניתן לעשות מספר פעולות מימוניות ותפעוליות אשר יקנו לבעלים את היכולת להגיע באופן בטוח ומבוקר לאיזון בתזרים המזומנים של העסק.

מודגש כי כל מקרה הוא לגופו ואין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ פיננסי או תחליף לייעוץ פיננסי, האמור לעיל  הינו תיאור כללי ולא מחייב של הנושאים.

Slider-22
WhatsApp chat
דילוג לתוכן