מסורבי משכנתא

מתמחים במתן פתרונות אשראי ללקוחות בעלי רישום שלילי b.d.i – שירות כלל ארצי. משרד 073-744-3441

החלטתם לרכוש נכס, ניגשתם לבנק אך הבנק לא אישר לכם את הבקשה-כנראה שזה לא סוף העולם!. חשוב להבין שזה לא סוף העולם וההחלטה עדיין יכולה להשתנות.  שברגע שלקוח מגיע לבנק ופותח בקשה למשכנתא, צריך לקחת בחשבון הרבה פרמטרים שיכולים לחזק את הבקשה ובכך להימנע מסירוב מוחלט לבקשה.

למה לא קיבלתי אישור? ומה עליי לעשות?

חשוב להבין שהבנק הוא גוף כלכלי שנועד למטרת רווח וקיימת לו הזכות לסרב לבקשתכם.

ישנם סיבות עיקריות לכך שהבנק החליט בצורה חד משמעית לסרב לנו לקבל מסגרת אשראי ובכך ימנע מאיתנו להגשים את החלום של כל זוג שהוא – רכישת דירה:

  1. אחוזי מימון לא תואמים – במידה והבנק ישים לב שאתם הולכים לממן את העיסקה באמצעות הלוואות מסחריות אתם יכולים להגיע למצב של קבלת סירוב בשלבים מאוחרים ובכך להגיע למצב של איבוד הנכס ותשלום פיצוי מוסכם של 10% ממחיר הדירה.
  2. יחס החזר – הנחייה ברורה שהטיל בנק ישראל היא להשתמש בכל הכנסה במידה והיא מדווחת. במידה ויש הפקדות כספים שלא קיימת עליהם אסמכתא הבנק לא יכול להחשיב את אותן הכנסות בחישוב הבקשה.
  3. בעיות עבר של הלווים – במידה והיו לכם בעיות בעבר בדמות של הגבלה של בנק ישראל, צ'קים שחזרו באופן סיסטמטי בשנים האחרונות, רישום BDI שלילי. במצבים כאלה סביר להניח שהבנק ידחה את הבקשה ולא יאשר לנו עקרונית את בקשת ההלוואה.
  4. בעיות משפטיות ברישום הנכס – ישנם נכסים שלא ניתן לזהות באופן משפטי.  במצב שכזה, בטחון הבנק נחלש מעט ובכך הבנק יכול לסרב למתן מסגרת אשראי. עוד דבר שכיח זה נכסים שלא נעשתה בהם חלוקה מסודרת בדמות פרצלציה ובכך השמאי לא יכול לזהות באופן וודאי את הבטוחה (הנכס אותו אנו ממשכנם)

אז מה עושים עכשיו?

מסורבי משכנתא, חשוב להבין האם נלקחו כל הפרמטרים האפשריים ברגע הגשת ההלוואה. האם מיצינו מול הבנק את כל האפשרויות הקיימות? חשוב לזכור שפקיד הבנק שאנו מגישים אצלו את הבקשה לא תמיד יתחשב בכל הפרמטרים האפשריים לשם קבלת ההלוואה.  חברת להב משכנתאות ופיננסים תלווה אתכם בנסיון אחרון ובכך לקבל מסגרת אשראי לשם הגשמת החלום, רכישת דירה.

לסיום,

אם כבר החלטתם לרכוש דירה, ואתם הולכים לשלם לבעלי מקצוע, החשיבות של יועץ משכנתאות תהיה כפולה ומכופלת משאר בעלי המקצוע.
הידע שצברה החברה במהלך השנים תגרום לך להתרוצץ הרבה פחות במידה והחלטתם לגשת לבד למהלך.

אסף להב
יועץ משכנתאות 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן