על הקשר האפשרי בין תיק השקעות לנדל"ן

כולנו מתעדכנים תדיר בנוגע לשני תחומים דומיננטיים בכלכלת המשק הישראלי: נדל"ן מחד וניהול תיקי השקעות מאידך. לשני תחומים חשובים אלה השפעה מהותית הנוגעת למצבו הכלכלי הנוכחי והעתידי של כל אחד מאיתנו, ואף כי עשוי להידמות כי אלה שני נושאים שונים בתכליתם ובמהותם – הרי שמדובר בשני תחומים המושפעים זה מזה ואשר קשורים זה בזה בקשרים הדוקים (בהחלט ניתן לומר כי הם משתרגים זה בזה).

שילובם האפשרי של שני התחומים

נדל"ן: לרבים מאיתנו נגיעה כזו או אחרת לתחום הנדל"ן – מי בארץ ומי בחו"ל, בין אם יש בבעלותנו נכס ובין אם אנו מתגוררים בשכירות. כולנו עוקבים באדיקות אחר מחירי הנדל"ן שהאמירו לשיאים חדשים בשנים האחרונות ומתעדכנים כל העת באמצעות התקשורת בנושא.

ניהול תיקי השקעות: לרבים מאיתנו יש תיק השקעות המורכב מניירות ערך בתמהיל מסוים ואשר מנוהל באופנים שונים – באמצעות היועץ בבנק, באמצעות בתי השקעות או באמצעות יועץ השקעות פרטי.

שילוב בין שני התחומים באופן הדוק יותר הוא על-ידי בניית תיק השקעות אשר חלק מסוים ממנו מבוסס על ניירות ערך הקשורים לתחום הנדל"ן – כלומר לחברות שונות בתחום ולמוצרים פיננסים הנוגעים אליו ישירות.

חברות שונות העוסקות בתחומים שונים בנדל"ן

להלן הסבר על סוגים שונים של חברות נדל"ן שמניות ואג"חים שלהן נסחרים בבורסה בתל-אביב:

– נדל"ן מניב: חברות אשר מחזיקות בנכסי נדל"ן בארץ ובחו"ל המיועד להשכרה בלבד, כגון דירות להשקעה

– נדל"ן למגורים: חברות אשר בונות נדל"ן למגורים ומוכרות אותו (קבלנים ויזמים).

– קרנות R.E.I.T: קרן השקעות במקרקעין או – Real Estate Investment Trust. מדובר בגופים שמטרתם העיקרית הינה השקעה בנאמנות בנדל"ן מניב – כלומר החזקה וניהול של נדל"ן מניב לצרכי רווח. גופים אלה רוכשים מרכזים מסחריים / בנייני דירות מגורים / משרדים על-מנת להשכיר אותם לטווח ארוך.

על מי כדאי לסמוך בבניית וניהול תיקי השקעות

מבין ארבעת דרכי הפעולה האפשריות לניהול תיקי השקעות – תיק המנוהל על-ידי בעליו באופן עצמאי, אצל יועץ ההשקעות בבנק, בתי השקעות או יועץ השקעות פרטי – עדיפה מכל הבחינות העבודה מול יועץ השקעות פרטי.

עבודתו של יועץ השקעות פרטי מבוססת על שלושה עקרונות יסוד: א) מומחיות מקצועית;  ב) יועץ השקעות פרטי מקבל את שכרו מהלקוח בלבד; ג) אין לו מוצרים פיננסים מטעמו (בניגוד לבתי השקעות ולבנקים השונים). משום כך פועל יועץ השקעות פרטי לטובת לקוחותיו בלבד באופן מקצועי, אחראי וזהיר, ללא ניגוד עניינים ומבלי להיות מוטה משיקולים זרים.

WhatsApp chat
דילוג לתוכן