במאמר זה נדון בחשיבות של יועץ משכנתאות בשעת נטילת משכנתא.
כיום בממוצע נלקחים מעל 4 מילארד שקל בחודש מהמערכת הבנקאית,לא כולם מבינים את החשיבות העוצמתית של פיזור סיכונים נכון.
בשנת 2004, מאז שיצא חוק מיחזור המשכנתאות, הרבה לקוחות נהרו לבנקים במטרה לשפר את תנאי המשכנתא אך נתקלו בסירוב/ קושי בטיפול האשראי בבנק.
לדוגמא: הרבה נכסים מופיעים בצורת רישום לקויה מה שמקשה מאוד על הלקוחות לבצע את השדרוג ללא עזרה אישית.
בנוסף אחרי שיחות על הבנקים נאמר לאותם לקוחות שלא שווה לך, אתה מפסיד או הולכות להיות לך הוצאות מאוד גדולות כתוצאה משידרוג תנאי המשכנתא.
חלק מהלווים פשוט הרימו ידיים וחלקם פנו לבנקים אחרים, כאמור בנק אחר קיבל את אותם לקוחות בזרועות פתוחות היות ובאותו לקוח נחשב כ"לקוח חדש" בבנק אחר ופתאום זה מאוד כלכלי ומשתלם,
ההנחיה של הבנקים ללקוחות המעוניינים למחזר היא להפחיד אותם בסיבוך עתידי והוצאות נלוות גדולות.
משווקי המשכנתאות בבנקים ( כן כך הם נקראים ע"פ בנק ישראל) נמדדים ע"פ רווחיות המשכנתא לבנק.
ע"פ הסטטיסטיקה היבשה משק בית בישראל מפסיד בממוצע כ 200 אלף ש"ח עקב ייעוץ אינטרסנטי של הבנק. מאתיים אלף ש"ח!
בארה"ב,קנדה וברוב מדינות העולם המערבי כל אדם המבקש משכנתא שוכר ברוקר משכנתאות שייצג את האינטרסים שלו ויטפל עבורו בהכל.
בישראל כיום יש מגמה של מודעות גוברת והולכת לנושא וכיום כשליש מנוטלי המשכנתאות נעזרים בייעוץ מקצועי ואבייקטיבי.
ההערכה היא שבעוד 3-4 שנים המספר הזה יגיע ל80-90 אחוזים מנוטלי המשכנתאות.
מעבר לנוחות ולשקט הנפשי המדובר בחיסכון כספי עצום!
חשוב להדגיש את חשיבות הייועץ גם אחרי שמקבלים את הכסף כי פה מתחיל להמדד אותו ייעוץ שקיבל הלקוח כדי שלא יווצרו מקרים של החזרי משכנתא, אכמי"ם או טיפול משפטי.
לווה חכם יפעל מול 3 בנקים ואז יפנה ליועץ שינתח לו את ההצעות ויכוון אותו למסלול הנכון, פריסה מותאמת לפרופיל הפיננסי ויעניק ידע נרחב במקרה של קטסטרופה.